ABARTH
ALFA ROMEO
AUDI
BMW
CHEVROLET
CHRYSLER
CITROEN
DACIA
DAEWOO
DAIHATSU
DODGE
FIAT
FORD
FORD USA
FSO
HONDA
HYUNDAI
INFINITI
ISUZU
IVECO
JAGUAR
JEEP
KIA
LANCIA
LAND ROVER
LDV
LEXUS
MAZDA
MERCEDES
MINI
MITSUBISHI
NISSAN
OPEL
PEUGEOT
PORSCHE
RENAULT
ROVER
SAAB
SEAT
SKODA
SMART
SSANGYONG
SUBARU
SUZUKI
TOYOTA
VOLVO
VW
Redirecting...
Produkty
fabrycznie nowe
Wszystkie części w naszym sklepie są fabrycznie nowe i oryginalnie zapakowane.
Do każdego zamówienia dołączamy paragon lub fakturę VAT.
Gwarancja
24 miesiące
Każdy produkt objęty jest 2-letnią gwarancją producenta części, bez limitu kilometrów.
Darmowa
wysyłka
Zamów teraz, a doręczymy jutro lub pojutrze.
Zamówienia złożone do godziny 12:00 dostarczamy zwykle w kolejny dzień roboczy.
30 dni
na zwrot
Kupuj bez obaw sprzęgła i koła dwumasowe przez Internet.
Dajemy Ci aż 30 dni na bezpłatny zwrot lub wymianę towaru.
Rabat 10%
na montaż
Zamów sprzęgło lub koło dwumasowe i odbierz do 10% rabatu na montaż w jednym z ponad 100 warsztatów partnerskich w całej Polsce.
Sprawdź listę warsztatów.
Sprzęgła stosowane w samochodach, można podzielić na kilka rodzajów, czyli większych grup i kilkanaście podgrup. Ze względu na sposób działania, sprzęgła można podzielić na:
Niezależnie od zastosowanego typu sprzęgła, jego podstawowe zadania są takie same. Należą do nich:
Znajdź sprzęgło do Twojej marki samochodu
Cztery pierwsze zadania są najważniejsze i sprowadzają się właściwie do jednego – do umożliwienia przez sprzęgło chwilowego rozłączenia silnika i skrzyni biegów, a także „sprzęgnięcia” z wyrównaniem prędkości obu elementów.
Sprzęgła cierne można podzielić na wiele kategorii, według różnych kryteriów.
Ze względu na konstrukcję, wyróżniamy sprzęgła:
Ze względu na warunki, w których pracuje sprzęgło cierne, dzielimy je na:
Pod względem sposobu sterowania:
Ze względu na to, w jaki sposób wywoływane jest tarcie pomiędzy tarczami ciernymi. Tarcie może być wywoływane:
Ze względu na zaangażowanie użytkownika w proces wysprzęglania:
Najczęściej, a właściwie jedynie poza pewnymi wypadkami szczególnymi stosowanym rodzajem sprzęgła w samochodach osobowych z manualną skrzynią biegów, jest sprzęgło cierne, jednotarczowe, suche, ze sterowaniem hydraulicznym i tarciem wywoływanym sprężyną. Taki układ składa się z tarczy, docisku i łożyska oporowego. O budowie i funkcjonowaniu sprzęgła, można dowiedzieć się w przystępny sposób z artykułu. Niemały udział przy całym procesie wysprzęglania, ma również koło zamachowe. Jeżeli nasz samochód wyposażony jest w koło zamachowe jednomasowe, jest duża szansa, że będzie ono służyć bez zarzutu przez cały, wieloletni okres użytkowania samochodu. Wymiana konieczna jest tylko w przypadku bardzo poważnej awarii. Jeżeli natomiast, zastosowano nowocześniejsze rozwiązanie – dwumasowe koło zamachowe, jest to część podlegająca okresowej wymianie. Więcej na ten temat tutaj i w innych artykułach na naszej stronie w dziale specjalnie temu poświęconym..
Do zalet sprzęgieł ciernych należy duża wytrzymałość, prostota mechanizmu, niewielkie koszty wymiany. Po stronie wad, wymienić możemy konieczność pewnej wprawy przy manualnej obsłudze, a także ograniczoną wielkość możliwego do przeniesienia momentu obrotowego. O tym, jak używać sprzęgła tego typu, aby służyło długo i bezawaryjnie, można dowiedzieć się z tego artykułu . Olbrzymią ofertę sprzęgieł ciernych mogą Państwo znaleźć w naszym sklepie: sprzeglo.com.pl.
Sprzęgła hydrokinetyczne wykorzystywane są w blokach z automatycznymi skrzyniami biegów. Ich konstrukcja jest dość skomplikowana, a działanie oparte na wymuszonym obiegu cieczy (najczęściej oleju) wewnątrz. Moment obrotowy, przekazywany jest z elementu czynnego (pompa, połączona z wałem korbowym) do elementu biernego (turbina, połączona ze skrzynią biegów). Ruch ten, powodowany jest przez różnicę prędkości obu elementów. Jeśli zaczęłyby one kręcić się z tą samą prędkością, sprzęgło przestanie przekazywać jakikolwiek moment obrotowy. W związku z tym, można powiedzieć, że sprzęgło hydrokinetyczne pracuje cały czas z poślizgiem. Jest to niewątpliwie wadą tego rozwiązania, ponieważ zawsze w tym przypadku występują straty energii, a co za tym idzie sprawność jest mniejsza, niż w przypadku sprzęgła ciernego. Kolejnymi minusami są: dość długi czas, jaki takie sprzęgło potrzebuje na reakcję, duże gabaryty i konieczność odprowadzania ciepła, a także wysoki koszt wymiany. Do zalet należy łagodna i cicha praca, dobre tłumienie, płynne, łagodne przekazywanie momentu obrotowego. Coraz częściej jednak, w skrzyniach biegów o automatycznym sterowaniu, stosowane jest sprzęgło cierne, co wymaga również zupełnie innej konstrukcji samej skrzyni. De facto, są to skrzynie biegów manualne, ze zautomatyzowanym systemem wysprzęglania i wybierania biegów.
Nasi konsultanci są do Państwa dyspozycji w godzinach:
8:00-18:00 od poniedziałku do piątku,
8:00-14:00 w soboty.
Jeśli nie odbierzemy, na pewno oddzwonimy!
8:00-18:00 od poniedziałku do piątku, 8:00-14:00 w soboty.
22 251 23 27Informujemy, że w celu poprawienia jakości obsługi Klienta rozmowy telefoniczne mogą być rejestrowane. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, skontaktuj się z nami za pośrednictwem formularza kontaktowego lub wiadomości e-mail. Szczegóły znajdują się w polityce prywatności dotyczącej kontaktów mailowych i telefonicznych..
W przypadku pytań o dopasowanie części prosimy podać dane pojazdu: marka, model, silnik oraz nr VIN.
Wyślij do nas wiadomość poprzez formularz kontaktowy.
Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Sprzeglo.com.pl, z siedzibą w Warszawie przy Al. Krakowskiej 173, w celu odpowiedzi na moją wiadomość poprzez e-mail.
* pole wymagane
Podaj nr VIN albo załącz zdjęcie
LUB
załącz zdjęcie dowodu rejestracyjnego pojazdu
Wybierz rodzaj części
Niepoprawny adres e-mail
Wyrażam zgodę na jednorazowe przedstawienie oferty oraz akceptuję politykę prywatności.
Akceptuj Regulamin
Trwa wysyłanie formularza
Dziękujemy za wysłanie formularza.
Odpowiedź otrzymasz w ciągu 24 godzin!
W przypadku pytań o dopasowanie części prosimy podać dane pojazdu: marka, model, silnik oraz nr VIN
* Pole wymagane
Twój komentarz został dodany i będzie widoczny jak tylko zatwierdzi go moderator.
Pomyślnie dołączyłeś do programu.