ABARTH
ALFA ROMEO
AUDI
BMW
CHEVROLET
CHRYSLER
CITROEN
DACIA
DAEWOO
DAIHATSU
DODGE
FIAT
FORD
FORD USA
FSO
HONDA
HYUNDAI
INFINITI
ISUZU
IVECO
JAGUAR
JEEP
KIA
LANCIA
LAND ROVER
LDV
LEXUS
MAZDA
MERCEDES
MINI
MITSUBISHI
NISSAN
OPEL
PEUGEOT
PORSCHE
RENAULT
ROVER
SAAB
SEAT
SKODA
SMART
SSANGYONG
SUBARU
SUZUKI
TOYOTA
VOLVO
VW
Redirecting...
Produkty
fabrycznie nowe
Wszystkie części w naszym sklepie są fabrycznie nowe i oryginalnie zapakowane.
Do każdego zamówienia dołączamy paragon lub fakturę VAT.
Gwarancja
24 miesiące
Każdy produkt objęty jest 2-letnią gwarancją producenta części, bez limitu kilometrów.
Darmowa
wysyłka
Zamów teraz, a doręczymy jutro lub pojutrze.
Zamówienia złożone do godziny 12:00 dostarczamy zwykle w kolejny dzień roboczy.
30 dni
na zwrot
Kupuj bez obaw sprzęgła i koła dwumasowe przez Internet.
Dajemy Ci aż 30 dni na bezpłatny zwrot lub wymianę towaru.
Rabat 10%
na montaż
Zamów sprzęgło lub koło dwumasowe i odbierz do 10% rabatu na montaż w jednym z ponad 100 warsztatów partnerskich w całej Polsce.
Sprawdź listę warsztatów.
Seicento to jeden z bardzo dobrze znanych budżetowych modeli Fiata. Jest bezpośrednim następcą modelu Cinquecento, który również zdobył sobie całą rzeszę zwolenników. Auto było produkowane aż 12 lat, od roku 1998 do 2010. Był to jeden z najtańszych pojazdów osobowych na rynku, a do tego posiadał dwuletnią gwarancję. Dobre zabezpieczenie antykorozyjne i ocynkowana blacha sprawiły, że nadal na ulicach możemy zobaczyć całe mnóstwo Seicent, mimo że niektóre mogą mieć już nawet 20 lat. Samochód oferowany był z silnikiem 1.1 o mocy 54 koni, a także 900 centymetrów sześciennych, o mocy 39 KM. Obie jednostki wyróżniał wyjątkowo niewielki apetyt na paliwo, a także przyzwoita dynamika w mieście. Motor o pojemności 1.1 litra nie traci rezonu nawet w trasie, głównie dzięki bardzo lekkiemu nadwoziu, z którym radzi sobie wyśmienicie.
Sprzęgło zastosowane w Fiacie SC jest klasycznym rozwiązaniem. Dlatego też objawy jego zużycia nie różnią się od tych, z jakimi mamy do czynienia w wielu innych autach. Zazwyczaj pierwszym co zauważymy, będzie ślizganie się tarczy. Pojazd straci dynamikę, a po dodaniu gazu obroty silnika będą szybko wzrastać, nieproporcjonalnie do prędkości jazdy. Ponieważ Seicento posiada obrotomierz jedynie w bogatszych wersjach wyposażenia, możemy tego na początku nie poczuć. Dlatego warto słuchać, czy dźwięk silnika jest taki jak zazwyczaj, gdy przyspieszamy. Czasami zdarza się, że pierwszy pada docisk lub łożysko oporowe. Wtedy może dojść do niepełnego rozłączania napędu, czego efektem będzie utrudniona zmiana biegów, konieczność szarpania się z drążkiem. Mogą pojawić się zgrzyty, zwłaszcza przy włączeniu wstecznego.
Jeżeli mamy w samochodzie tak zwaną dwumasę, ona również może dać charakterystyczne objawy zużywania się lub uszkodzenia. Będzie to między innymi głuchy łomot pod maską na biegu jałowym, szarpanie podczas przyspieszania i hamowania silnikiem, znaczne drgania motoru przenoszone na całe nadwozie, pomimo wymiany poduszek mocujących na nowe. Również koszt wymiany koła dwumasowego nie jest zazwyczaj mały. Na szczęście właściciele zarówno Fiata Seicento z silnikiem 1.1 litra jak i 900 cm3 mogą spać spokojnie, ponieważ w ich pojazdach dwumasa nie znalazła zastosowania.
Jedną z ogromnych zalet posiadania małych, miejskich samochodów jest to, że ich części eksploatacyjne są tanie jak przysłowiowy barszcz. Zdecydowanie można to odnieść do cen, jakie przyjdzie nam zapłacić za zestaw sprzęgła do Fiata SC, zarówno z mocniejszą jak i słabszą jednostką napędową. Zależnie od wybranego producenta, zapłacimy w granicach od 200 do 400 złotych. Oczywiście należy jeszcze doliczyć robociznę, która również nie powinna być zaporowo droga. Wymianę wykona nam każdy warsztat, ponieważ Seicento to bardzo prosty w konstrukcji samochód, przy którym łatwo jest pracować mechanikom.
Ponieważ cena części jest bardzo niska, najlepiej jest zamówić i wymienić sprzęgło kompletne. Dzięki temu zapobiegniemy ewentualnym ponownym awariom w przyszłości. Kwota robocizny będzie identyczna, niezależnie czy zmienimy tylko samą tarczę, docisk, łożysko, czy też wszystko za jednym razem. Dlatego też tym bardziej opłaca się wybrać właśnie to rozwiązanie. Ponadto kupując pełny zestaw sprzęgła zapłacimy mniej, niż gdybyśmy brali wszystkie jego elementy oddzielnie. Taka wymiana da nam spokojny sen nawet przez następnych kilkaset tysięcy kilometrów, dlatego zdecydowanie warto zdecydować się na taką inwestycję.
Tagi: sprzęgło fiat, sprzeglo fiat, sprzegla fiat, sprzęgła fiat, sprzeglo seicento, sprzęgło seicento, sprzeglo fiat seicento, sprzęgła fiat seicento, sprzegla seicento
Nasi konsultanci są do Państwa dyspozycji w godzinach:
8:00-18:00 od poniedziałku do piątku,
8:00-14:00 w soboty.
Jeśli nie odbierzemy, na pewno oddzwonimy!
8:00-18:00 od poniedziałku do piątku, 8:00-14:00 w soboty.
22 251 23 27Informujemy, że w celu poprawienia jakości obsługi Klienta rozmowy telefoniczne mogą być rejestrowane. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, skontaktuj się z nami za pośrednictwem formularza kontaktowego lub wiadomości e-mail. Szczegóły znajdują się w polityce prywatności dotyczącej kontaktów mailowych i telefonicznych..
W przypadku pytań o dopasowanie części prosimy podać dane pojazdu: marka, model, silnik oraz nr VIN.
Wyślij do nas wiadomość poprzez formularz kontaktowy.
Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Sprzeglo.com.pl, z siedzibą w Warszawie przy Al. Krakowskiej 173, w celu odpowiedzi na moją wiadomość poprzez e-mail.
* pole wymagane
Podaj nr VIN albo załącz zdjęcie
LUB
załącz zdjęcie dowodu rejestracyjnego pojazdu
Wybierz rodzaj części
Niepoprawny adres e-mail
Wyrażam zgodę na jednorazowe przedstawienie oferty oraz akceptuję politykę prywatności.
Akceptuj Regulamin
Trwa wysyłanie formularza
Dziękujemy za wysłanie formularza.
Odpowiedź otrzymasz w ciągu 24 godzin!
W przypadku pytań o dopasowanie części prosimy podać dane pojazdu: marka, model, silnik oraz nr VIN
* Pole wymagane
Twój komentarz został dodany i będzie widoczny jak tylko zatwierdzi go moderator.
Pomyślnie dołączyłeś do programu.